Website
Een goede website is de basis van al je online marketing activiteiten. Je kunt nog zulke mooie advertenties maken of nieuwsbrieven sturen, als mensen die op je website komen uiteindelijk niet snappen hoe de website werkt of afhaken in het bestelproces, heeft alle moeite die je hebt gedaan geen zin gehad.
De kracht van je merk moet op alle kanalen zichtbaar zijn. Dat wil zeggen dat de online marketingkanalen elkaar moeten versterken. Als je bijvoorbeeld een email uitstuurt met een aanbieding, maar die is vervolgens nergens op je website te vinden, zullen mensen afhaken. Samen leveren de individuele kanalen veel meer op dan los van elkaar.
Een goede website is duidelijk, bevat de juiste informatie en is makkelijk navigeerbaar voor de bezoeker. Hij moet direct kunnen vinden waar hij naar op zoek is. Als iemand bijvoorbeeld een rode laars wilt bestellen, moet hij via de zoekfunctie gelijk bij de pagina over rode laarzen komen. Hoe minder verwarrende afhaakmomenten er zijn waarop de bezoeker kan denken “ze hebben hier geen rode laarzen, ik kijk wel ergens anders”, hoe beter.
De basis van een goede website is goed onderzoek. Je moet eerst duidelijk hebben wie jouw doelgroep is, wat de behoeftes zijn van deze doelgroep en hoe je in die behoeftes kunt voldoen.
Bij het bouwen van een website maken wij meestal gebruik van WordPress. Op die manier kun je zelf later makkelijk dingen aanpassen mocht dat nodig zijn en heb je de website helemaal zelf in beheer.
Het Online Brein kan je op verschillende manier hiermee helpen:
- Het bouwen van een website
- Het doen van onderzoek naar de doelgroep en de markt
- Het analyseren van je websitebezoekers en hun gedrag
- Het vullen van de pagina’s met goede, zoekmachine vriendelijke teksten
- Het moderniseren van de layout
- Integratie van alle online marketingkanalen (social media, nieuwsbrief, etc)